Återfuktad hy = Strålande hy

Problem med hyn?
Varför inte använda en ansiktsmask för fixa till problemet.
Jag visar vägen till dröm hyn...

Rätt mask för din hudtyp.
All hy mår bra av att återfuktas då och då.
Men det finns ju en hel djungel med olika sorters masker för olika problem...
Tappat bort dej?
Lugn jag guidar dej.

Normal hy:
Alla slags masker fungerar.
Applicera när helst din hy behöver återfuktas.

Fet & oren hy:
Din hy behöver hjälp med sin överprduktion av talg.
Använd renande masker.

Torr & känslig hy:
Mår allra bäst av återfuktande masker
som håller det torra och fnasiga borta.


Nivea visage renande ansiktsmask -35 kr 


Hur länge ska en mask verka?

Det är lite olika beroende vilcken mask du använder, men grunden är i tio minuter.
Läs noga etiketten. Rengör ditt ansikte innan du applicerar masken för maxad effekt,
och tvätta sedan av den försiktigt med ljummet vatten.

Varför är det extra viktigt att tillföra extra fukt till hyn?

Hyn mår som allra bäst när den är återfuktad.
Och en hy som mår bra ser frisk och hälsosam ut.

Vilcken nytta gör ansiktsmasken för min hy?

Precis som ditt hår mår bra av regelbundna inpackningar så
behöver  huden också en vårande kick ibland.
Ansiktsmasker vårdar skador i hyn och förereder den inför kommande utmaningar.

Jag har fet hy, behöver jag exta fukt ändå?

Ja, även fet hy behöver fukt.
Den feta hyn har en ökad produktion av talg
och då är det vitigt att balansera produktionen av hudens egna smörjmedel.

Jag märker ingen skillnad av min ansiktsmask, vad ska jag göra?

Förbereder du huden innan du applicerar återfuktande produkter?
För att ansiktsmasken ska fungera måste huden öppnas upp för att kunna ta emot de återfuktande ämnena.
Arbeta därför med ett väl rengjort ansikte, grunda gärna med ett uppfriskande ångbad och en skonsam peeling innan.


Kommentarer
Postat av: lovesave

tack för en underbar blogg!

Sök på jasmine bjurlefalt på youtube! ^^

2009-03-26 @ 16:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0