Hejdå torra händer!

Trött på att händerna förvandlas till torra & stickiga mardrömmer efter varje vinter?
Jag visar hur du fixar det på rätt sätt.

Varför blir händerna extra torra på efter vintern?

På vintern är luften kallare utomhus och torrare inomhus, vilket drar fukten ur huden.
Även vatten får suger ur huden fukt, särskilt riktigt varmt vatten.
och om man inte återfuktar dom blir dom stickiga och torra.
Därför är det extra viktigt att återfukta händerna på rätt sätt.

Men om jag behöver återfukta dom i skolan/jobbet då?

Ha med dej en handcreme är en bra början.
Smörj in dej när händerna känns torra.
Invenstera en handcreme som innehåller E-vitamin, sheasmör eller aloe vera som är extra fuktgivande.

Det känns inte som om cremen ger någon effekt, vad ska jag göra?

Prova att peela dina händer först.
smörj sedan in händerna ordentligt innan du sätter på ett par tunna bomullsvantar.
Dom hjälper till att försegla cremen in i huden.
Låt det verka i nån timme eller helst över natten.
Ett annat av mina trick är att doppa händerna i ett varmt vattenbad  i cirka fem minuter och sen smörja in dom.

Varför finns det särskilda peelingprodukter för händerna?

Precis som ditt ansikte och din kropp mår bra av att få en peelingbehandling då och då.
Peelingkornen skrubbar bort döda och torra hudceller,
vilket gör att huden både blir mjuk och tar åt sej fuktighetsprodukter mycket bättre.

  Vacker tass.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra tips ;)

Du borde blogga oftare 8D

Och du borde ha en sån där "fråga mig om saker" sak igen :D xD



// din lille vän isa xD

2009-03-30 @ 17:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0